Articol

7 Aspecte / Elemente Necesare unui Website [Sa nu-ti lipseasca]

July 2, 2017
7 Aspecte / Elemente Necesare unui Website [Sa nu-ti lipseasca]

Probabil te intrebi care sunt elementele sau aspectele necesare pe care trebuie sa le incluzi pe website-ul tau.

In functie de nisa ta, este posibil sa ai nevoie de un element personalizat (cum ar fi obligatoriu la un site al unei pensiuni, un formular de rezervare).

Insa, eu am pregatit pentru tine o lista cu 7 Aspecte / Elemente utile si necesare pe care trebuie sa le incluzi in site. Acestea sunt general valabile pentru un website de prezentare, un magazin online, un blog.

Studiaza lista si vezi daca sunt aspecte / elemente pe care le-ai scapat din vedere.

1. Structura Responsive

Adica, optimizata si pentru dispozitivele mobile (smartphone, tableta), nu numai pentru varianta desktop.

Asta inseamna ca, atunci cand te uiti la site-ul tau de pe tableta sau de pe mobil, structura si continutul sunt aranjate corespunzator, in special pe latime (sa nu-ti apara bara de scroll stanga-dreapta), iar informatia poate fi accesata si inteleasa usor.

De ce ai nevoie de structura responsive?

Pentru ca 40 - 60% din vizitele unui website sunt accesate de pe dispozitivele mobile. (cifre mentionate in urma analizei proprii la portofoliul de clienti actuali).

In concluzie, daca nu ai structura responsive, vizitatorii care vor intra pe site de pe un smartphone sau de pe o tableta, vor iesi imediat, pentru ca nu vor putea sa acceseze informatia.

Verifica aici daca website-ul tau este Mobile Friendly (prietenos de pe mobil)

2. Optimizare SEO on-page de Baza

"On-Page de Baza" inseamna, sa ai configurate Title Tag-urile, Meta Description-urile si URL-urile Prietenoase, UNICE, pe toate paginile site-ului.

Cand faci o cautare pe Google, acesta iti afiseaza niste rezultate (recomandari de pagini web). Fiecare rezultat contine cele 3 elemente (vezi in imagine).

optimizare seo de baza

Title Tag

Este titlul paginii unui website, important in special pentru motoarele de cautare, dar si pentru experienta potentialului vizitator.

  • ‍Trebuie sa reprezinte o descriere concisa a continutului paginii.
  • Incearca sa-l alcatuiesti din maxim 55 de caractere.
  • Trebuie sa contina expresia cheie principala a paginii.

Meta Description

Este descrierea paginii web pe scurt, dar cu detalii suplimentare fata de Title Tag. Ii poti spune potentialului vizitator ce gaseste pe pagina site-ului tau.

  • Compune-l din maxim 120 de caractere.
  • Trebuie sa contina expresia cheie principala a paginii.

URL Prietenos

Este adresa Web a paginii, pe care o vezi in browser atunci cand navighezi pe site. Dupa cum poti vedea in imaginea de mai sus, Url-ul este afisat si in rezultatul motoarelor de cautare, imediat sub Title tag.

Ce inseamna Prietenos?

  • ‍sa fie scurt, format din litere, astfel incat sa poata fi citit si retinut cu usurinta;
  • sa includa cuvinte cheie care descriu continutul paginii.

Exemplu de URL prietenos: www.magazin.ro/pantofi-casual/

Exemplu de URL neprietenos: www.magazin.ro/sectiune/pantofi-casual/default.aspx?id=1&lang=ro

Daca iti configurezi corect aceste 3 elemente, optimizarea SEO on-page de Baza o ai asigurata, iar in functie de domeniul tau, targetul de acoperire si concurenta pe care o ai in online, este posibil sa apari in primele rezultate ale motoarelor de cautare.

3. Continut pe fiecare pagina

Vad la multe site-uri pagini existente, insa fara continut pe ele. Sa nu lasi nici o pagina a website-ului goala.

Cand nu ai continut, pierzi din 2 puncte de vedere:

  1. ‍creezi confuzie in mintea vizitatorului si ii pierzi increderea.
  2. vei fi "penalizat" de motoarele de cautare. Vei primi puncte minus pentru ca oferi o experienta rea, nerelevanta, utilizatorului.

Iti recomand ca pe fiecare pagina web sa ai:

  • minim o imagine;
  • text de minim 300-400 de cuvinte.

4. Detalii de contact

Cum vrei sa am incredere in tine sau sa te gasesc, daca nu-mi arati cine esti? Iar acest lucru inseamna sa ai o pagina de contact cu datele firmei, adresa, un numar de telefon si o adresa de email.

Iti recomand pentru pagina de contact:

  • ‍sa pui la dispozitia vizitatorului un formular de contact, ca sa-ti poata trimite un email rapid.
  • sa afisezi o harta cu locatia ta, daca ai program cu publicul larg si e nevoie ca oamenii sa te viziteze.
  • sa afisezi iconitele conturilor din Social Media cu link de trimitere catre ele. Astfel, oamenii te pot urmari si pe Facebook, Google Plus, Twitter, Pinterest etc.

5. Blog

Chiar acum citesti un articol de pe blogul WebHiver (numit de noi EduZone).

Blogul este locul de pe site unde poti introduce mereu continut nou.

Gandeste-te, ai putea sa refaci pagina de produs, cea a unui serviciu sau cea de contact, frecvent si sa tot introduci continut "proaspat" pe ea? Nu prea...

Blogul este instrumentul prin care poti atrage sute, mii de vizitatori lunar, atat noi, cat si care se reintorc cu interes. Prin intermediul lui poti construi o comunitate in jurul brandului tau.

Pe el poti publica articole utile, ajutatoare si interesante pentru publicul tau tinta.

Asadar, la ce te ajuta un blog?

  • ‍sa atragi o multime de vizitatori noi pe site si sa-i faci sa se reintoarca pe cei care te-au mai vizitat.
  • sa convertesti vizitatorii anonimi in contacte (leads) interesate de ofertele tale.
  • sa tintesti o multime de expresii cheie din punct de vedere SEO si sa apari in primele pozitii Google atunci cand sunt cautate (Google apreciaza website-urile care introduc continut nou in mod constant).
  • sa transmiti incredere si autoritate in mediul online, in domeniul tau.
  • sa devii popular si sa cresti in Social Media cu usurinta.

6. Formular Inscriere Newsletter

exemplu formular inscriere newsletter

Te ajuta sa-ti formezi o baza cu contacte interesate de brandul tau, de serviciile sau produsele tale. Aceste persoane isi dau acordul si se asteapta sa le trimiti informatii utile, reduceri, oferte etc.

Astfel, poti folosi o strategie de email marketing sanatoasa si eficienta pe viitor.

Iata cateva bune practici pentru ati forma baza de contacte:

  • foloseste un serviciu/instrument dedicat de Email Marketing - Noi folosim MailerLite.
  • prin formularul de inscriere trebuie sa colectezi doar adresa de email si eventual, prenumele persoanei (te ajuta la personalizarea emailurilor pe care le vei trimite ulterior).
  • intotdeauna, in schimbul datelor de inscriere, ofera-i persoanei ceva valoros, util (educatie, un privilegiu, un ebook, un video, un checklist, o reducere).

Aceste bune practici te ajuta sa cresti rapid baza ta de contacte, sa o ai organizata si sa practici un email marketing targetat.

7. Analytics

analytics gratuit pentru website

Implementeaza Google Analytics in website-ul tau, este GRATUIT. Doar asa poti urmari de unde vin vizitatorii tai, cine sunt, ce pagini viziteaza, cat timp stau pe site, care este rata de conversie, ce actiuni de marketing sunt eficiente etc.

Analiza periodica este un "MUST" pentru imbunatatirea si cresterea continua a website-ului tau.

Asadar, cere-i programatorului (firmei de web design) sa-ti instaleze Google Analytics in site si sa-ti faca o instruire minima pentru folosirea lui.

In concluzie

Dupa cum vezi, sunt 7 elemente / aspecte generale, care tin de experienta utilizatorului, optimizare si marketing.

Consider ca sunt un minim necesar pentru orice website si nu ar trebui sa-ti lipseasca nici tie.

Ti-a placut articolul? Crezi ca i-ar fi util si altcuiva?
Da-i un SHARE, iar pe aceasta cale iti multumesc, atat eu, cat si cei pe care ii vei ajuta!
Vrei sa-mi lasi un comentariu, ai intrebari? Scrie-mi in casuta de jos si promit sa-ti raspund cat pot de repede!
Cosmin Fiscutean
Autor
Cosmin Fiscutean
Pasionat de web design si de marketing, fac tot posibilul sa ajut cat mai multe afaceri sa-si transforme website-urile in instrumente de vanzari online.
Te salut!
Sunt Cosmin Fiscutean, fondator Webhiver si te invit sa te inscrii GRATUIT in EduZone. Te voi invata cum sa-ti transformi site-ul intr-un instrument de vanzari online.
+1000 de inscrisi pana in prezent.